Om projektet
Indholdet som præsenteres på disse sider er blevet til i et toårigt projekt. Vi ville fremme en kønsklog læreruddannelsesdidaktik gennem eksperimenter i undervisningen på læreruddannelsen. Det gjorde vi gennem systematisk eksperimenterende udvikling og tilrettelæggelse af konkrete undervisningsaktiviteter, ”didaktiske laboratorier”, i de pædagogiske fag og i naturfagene.
I det første laboratorium fokuserede vi på undervisningen i pædagogik, biologi, fysik/kemi og geografi med en interesse for, hvordan køn spiller en rolle i den pædagogisk-didaktiske praksis på læreruddannelsen. I det andet laboratorium fokuserede vi på de studerendes praktikforløb med en interesse for køn i folkeskolen.
Stort tak til alle undervisere og studerende, som har deltaget i projektet: Maria Rejkjær Holmen, Mette Lodberg Strand, Rasmus Birkkjær, Ea Maj Dobel, Bjørn Friis Johannsen, Tekla Canger, Lars Sejersgård Jakobsen, Suzanne Schjøtt, Elzebeth Berg Wøhlk, Ditte Marie Pagaard, Mikkel Broe, Julie Schmidt Nielsen, Rosa Hye, Andrea Johanna Nilsson, Louise Christine Due samt alle studerende, som har været involveret i eksperimenter i undervisningen.
Projektet er støttet af:
